30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی

تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی

(5)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
535

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تجسسی در وهم اراده آزاد و مسئولیت اخلاقی

انتشارات طرح نقد منتشر کرد:
کتاب «تجسسی در وهم ارادۀ آزاد و مسئولیت اخلاقی» بحث های فلسفی و علمی شکاکان اراده ی آزاد و نتایج آن را مورد تحقیق قرار داده است.
شک گرایی دربارۀ اراده ی آزاد و مسئولیت اخلاقی طی سال های اخیر در حال رشد است. در واقع، تعداد قابل ملاحظه ای از فیلسوفان، روانشناسان و دانشمندان علم عصب شناسی در حال حاضر یا درباره ی وجود ارادۀ آزاد و مسئولیت اخلاقی در شک و تردید اند و یا اصلاً وجود آن را انکار می کنند. به نظر می رسد که تعداد شک گرایان در عرصه ی پژوهش به طور روزافزونی بیشتر می شود. با در نظر گرفتن اهمیت عمیقی که مفهوم اراده ی آزاد و مسئولیت اخلاقی در زندگی ما دارد – یعنی درک و فهم ما از خودمان، اجتماع و قانون- حائز اهمیت است که از آنچه در پی این موج تازه ی شک گرایی پدید آمده است مطلع شویم. مهم است که ببینیم عواقب بالقوۀ شک گرایی، برای خودمان و اجتماع چیست. این مجموعه حاوی مقالاتی است تازه تدوین شده به قلم برجسته ترین صاحب نظران در رشته های مختلف فلسفی و علمی که از نظر بین المللی شناخته شده اند.
نویسندگان کتاب که بیشترشان نوعی موضع شک گرایی اتخاذ کرده اند، در برابر خواننده بحث هایی به شدت مناقشه انگیز و خواندنی را دربارۀ ارادۀ آزاد و مسئولیت آدمی قرار می دهند؛ و درک متعارف او را از این مفاهیم به تأمل و چالش وا می دارند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی