بوطیقای ساخت گرا (وزیری)

(6)

4,370,000ریال

3,933,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
730

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بوطیقای ساخت گرا

انتشارات مینوی خرد منتشر کرد:
كتاب بوطیقای ساخت گرا از جمله نخستین تلاش ها برای جذب ساختارگرایی فرانسوی در زمینه و چشم انداز فرهنگ آنگلوـ امریكایی است. كالر در همان حال كه نگاه انتقادی خو را به مهم ترین طرح های ساختارگرایی از طریق تجربۀ آن ها در میدان عمل حفظ می كند همواره مدافع ساختارگرایی باقی می ماند وبه صدای این جنبش در امریكا بدل می شود.
چاپ دوم كتاب بوطیقای ساخت گرا از جمله نخستین تلاش ها برای جذب ساختارگرایی فرانسوی در زمینه و چشم انداز فرهنگ آنگلوـ امریكایی است. كالر در همان حال كه نگاه انتقادی خو را به مهم ترین طرح های ساختارگرایی از طریق تجربۀ آن ها در میدان عمل حفظ می كند همواره مدافع ساختارگرایی باقی می ماند وبه صدای این جنبش در امریكا بدل می شود. او با پذیرش این فرض كه زبان شناسی بهترین الگوی دانش برای علوم انسانی و اجتماعی است، تمایز چامسكی میان"توانش" و "اجرا" را بر تمایز سوسور میان "دستگاه زبان" (لانگ) و "گفتار" (پارول) ترجیح می دهد و در نتیجه كانون توجه را از متن به خوانندۀ ماهر انتقال می دهد و در همان حال موضع هشداردهندۀ خود را در مورد استفادۀ مستقیم از شگردهای زبان شناسی برای ادبیات حفظ می كند. از نظر او موضوع بوطیقا خود اثر ادبی نیست بلكه امكانات "فهم پذیری" آن است. صاحب نظران فقدان تمایز میان ادبیات و نهاد نویسندگی را ایرادی بر آرای او به حساب می آوردند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • عاطفه حسنیها
    • 0

    هدف از نگارش کتاب بوطیقای ساختارگرا، تفسیر آثار متنوع نگاشته شده در حوزۀ ساختارگرایی و درس‌آموزی از آن‌ها و نیز نهادن شالوده‌هایی برای انجام مطالعه‌ای نظام‌مند در زمینۀ ادبیات بود. هدف، رسیدن به نوعی بوطیقا بود فهمی از تمهیدات، قراردادها و راهبردهای ویژۀ ادبیات، از وسائطی که آثار ادبی به مدد آن‌ها تأثیرات ویژۀ خود را خلق می‌کنند.

عیدی