معمای کلبه سپید

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
136

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب معمای کلبه سپید

انتشارات نفیر منتشر کرد:
مارجری آلینگهام از پدیده‌های ادبیات انگلیسی در جهان است که نامش در کنار بانوان جنایی‌نویسی هم‌وطنش چون آگاتا کریستی، دوروتی سایرز، جوزفین تی، پی.دی.جیمز، روث رندل و همتایان انگلیسی‌زبان دیگری چون نایائو مارش نیوزلندی، الیزابت جورج امریکایی و پاتریشیا و نوروث هندی قرار می‌گیرد.
مارجری از دوران کودکی با داستان‌نویسی آشنا شد و به دلیل شغل پدرش هربرت آلینگهام که روزنامه‌نگار و به‌ویژه نویسنده داستان‌های عامه‌پسند پاورقی بود با اصول اولیه انگلیسی آشنا شد. از آنجایی که دختری باهوش بود و علاقه زیادی به حل معما داشت و از سوی دیگر در اوج محبوبیت رمان پلیسی و معمایی یعنی سال‌های طلایی رمان پلیسی شروع به نوشتن کرد از نویسندگان هم‌سن‌وسال مختلفی چون کریستی و جان دیکسون کار تاثیر زیادی گرفت اما شخصیت مشهور خودش یعنی آلبرت کمپیون را از کاراکتر سایرز یعنی لرد پیتر ویمسی؛ کارآگاه آماتور اشراف‌زاده گرته‌برداری کرد.
کمپیون سرآغاز نوشتن نوشتن 18 رمان و چند مجموعه داستان با حضور این شخصیت شد و سریال آن نیز که محصول بی.بی.سی است در سال‌های پایانی قرن بیستم با عنوان «معما؛ کمپیون» از شبکه‌های مختلف جهان از جمله شبکه دوم تلویزیون ایران پخش و مورد استقبال قرار گرفت. از آنجا که آلینگهام به دلیل شغل پدرش با مردم معمولی ارتباط و همذات‌پنداری زیادی داشت خلاف ویمسی عصاقورت‌داده و مبادی آداب اشرافی‌گری، کمپیون را یک اشراف‌زاده فراری از سنت‌های اشرافی‌گری خلق کرد که از قضا در بسیاری موارد به تمسخر این سنت‌ها که گاه ساخته روحیه فاشیستی و برتری‌جویی اشراف‌زادگان است می‌زند، روحیه‌ای که بخشی از آن را در بزرگ‌ترین مخلوق ادبی جنایی همه اعصار یعنی شرلوک هولمز می‌بینیم. کمپیون در یک قیاس دم‌دستی، درست شبیه بابالنگ‌‌دراز جوان، شوخ، صریح و کلیشه‌شکنی است که در عمارت اشرافی بند نمی‌شود و لذت زندگی را در میان مردم می‌بیند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی