هرگز سازش نکنید

(20)
نویسنده:

2,250,000ریال

2,025,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4320

علاقه مندان به این کتاب
56

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
7

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هرگز سازش نکنید

انتشارات نوین منتشر کرد:
زندگی، یک مذاکره است!
اگرچه ممکن است کنجکاو شده باشید که مذاکره‌کنندگان FBI چطور خشن‌ترین و بدترین آدم‌های جهان را وادار به رها کردن گروگان‌ها می‌کنند، ممکن است فکر کنید که دانستن در مورد مذاکره با گروگان‌گیرها به چه درد زندگی شما می‌خورد.
اجازه دهید رازی را به شما بگویم: زندگی، یک مذاکره است. اکثر تعاملاتی که ما در محل کار و در خانه داریم، مذاکراتی هستند که در یک میل ساده خلاصه می شوند: (من می‌خواهم!)
مذاکره دارای دو نقش متمایز و حیاتی در زندگی و کسب‌و‌کار است: جمع‌آوری اطلاعات و تاثیر بر رفتار، که شامل هرگونه تعاملی می‌شود که یکی از طرفین چیزی از دیگری می‌خواهد. کار، امور مالی، شهرت، زندگی عاشقانه، حتی سرنوشت بچه‌های شما؛ گاهی تمام این‌ها منوط به توانایی شما در مذاکره است.
همان‌طور که در اینجا فرا خواهید گرفت، مذاکره چیزی جز ارتباط با نتایج نیست. خواسته‌های شما تماما به بدست‌آوردن چیزی که از دیگران می‌خواهید مربوط می‌شود. در همه روابط، مناقشه بین دو طرف اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین مفید و حتی حیاتی است که بدانید چگونه بدون تحمل هرگونه آسیبی، برای بدست آوردن آنچه می‌خواهید، وارد این مناقشه شوید.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب هرگز سازش نکنید اثر کریس واس

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ هرگز سازش نکنید از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ هرگز سازش نکنید از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب هرگز سازش نکنید از آن خود کرده است:

• بهترین کتابِ مذاکرهٔ سایت آمازون
• پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
• بهترین کتابِ کسب‌وکار سال 2016

معرفی کتابِ هرگز سازش نکنید:

کتابِ هرگز سازش نکنید اثر کریس واس نویسنده و تاجر آمریکایی است. این کتاب خلاصه‌ای از کار کریس واس به عنوان مذاکره کنندۀ اصلی اف‌بی‌آی است. کریس واس پس از مدتی خدمت به پلیس کانزاس سیتی به گروه مذاکره‌کنندگان اف‌بی‌آی پیوست. طی سال‌ها کار در این گروه با طیفی از جنایتکاران از جمله دزدان بانک و تروریست‌ها مواجه شد. پس از سال‌ها تلاش مذاکره‌کنندۀ بین‌المللی اف‌بی‌آی در پرونده‌های آدم ربایی و گروگان‌گیری شد و حالا با کتاب هرگز سازش نکنید شما را به دنیای مذاکرات پرخطر درون ذهن خودش می‌برد. در واقع کریس واس در کتاب هرگز سازش نکنید دو نقش متمایز و حیاتی مذاکره در زندگی و کسب‌وکار را به خواننده یادآوری می‌کند. واس قصد دارد تا در این کتاب به شما نشان دهد چه مهارت‌هایی به او و همکارانش کمک کرد تا در چنین پرونده‌هایی موفق شوند و جان انسان‌ها را نجات دهند. کریس واس در کتاب هرگز سازش نکنید 9 اصل، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مؤثر در این زمینه را به اشتراک گذاشته است تا شما نیز بتوانید برای متقاعد کردن دیگران در زندگی حرفه‌ای و شخصی خودتان از این تکنیک‌ها استفاده کنید.

چرا باید کتابِ هرگز سازش نکنید را بخوانیم؟

ممکن است با خودتان فکر کنید چرا باید مذاکره با گروگان‌گیرها را یاد بگیرید؟ هدف این کتاب کمک به مردم برای کنترل مذاکرات با اطرافیا‌شان است. شاید آدم خوبی باشید ولی نتوانید حتی در یک مذاکره طرف برنده باشید و همیشه حس می‌کنید این شمائید که با بقیه کنار می‌آیید اما مهم است که بدانید زندگی در واقع یک مذاکره است! کریس واس در کتاب هرگز سازش نکنید با داستان‌ها و روایت‌هایش با زبانی ساده به شما یاد می‌دهد که می‌توانید آدم خوبی باشید اما از آن چیزی که برایتان مهم است هم دست نکشید. اگر طریق درست مذاکره کردن را ندانید در زندگی و کارهای حیاتی به مشکل خواهید خورد. با خواندن کتاب هرگز سازش نکنید طرز صحیح مذاکره‌کردن را یاد بگیرید و طوری مذاکره کنید که انگار زندگیتان به آن بستگی دارد!

جملات درخشانی از کتابِ هرگز سازش نکنید:

«از ابتدای تاریخ، گروگان‌گیری و پس از آن مذاکره با گروگان‌گیران وجود داشته است. از عهد عتیق، داستان‌های زیادی از بنی‌ اسرائیل و دشمنان آنها وجود دارد که هر یک از شهروندان دشمن خود را به عنوان غنایم جنگی به گروگان می‌گرفتند. رومی‌ها، به سهم خود، شاهزادگان کشورهای رعیت را مجبور می‌کردند تا برای‌ آموزش به رم بروند، تا به این وسیله از پابرجایی وفاداری شاهزادگان اطمینان حاصل کنند. اما تا زمان دولت نیکسون، مذاکره با گروگان‌گیران تنها به فرآیند اعزام نیروهای نظامی و تلاش برای آزاد کردن گروگان‌ها محدود بود. رویکرد ما در اجرای قانون این بود که با گروگان‌گیران صحبت کنیم تا زمانی که بفهمیم چطور گروگان‌ها را با تفنگ از دست گروگان‌گیران بیرون بیاوریم. سپس یک سری از حوادث گروگان‌گیری، ما را مجبور به تغییر کرد. در سال 1971، زمانی که پلیس تلاش کرد تا شورش زندان آتیکا در شمال ایالت نیویورک را با اسلحه حل و فصل کند، سی و نه گروگان کشته شدند. پس از آن در بازی‌های المپیک 1972 مونیخ، یازده ورزشکار و مربی اسرائیلی توسط اسیرکنندگان فلسطینی، پس از تلاش نافرجام پلیس آلمان برای نجات آنها کشته شدند. اما بزرگترین عامل تغییر اساسی در اجرای قانون آمریکا، در چهارم اکتبر 1971 در فرودگاه جکسون ویل، فلوریدا، اتفاق افتاد. ایالات متحده آمریکا در آن زمان شاهد اپیدمی هواپیماربایی بود. در سال 1970 پنج هواپیماربایی در سه روز اتفاق افتاده بود. در چنین فضای پرتنشی بود که مرد دیوانه‌ای به نام جورج گیف جونیور، هواپیمای چارتری را ربود که از نشویل، تنسی، راهی باهاما بود.»

«در یک صبح پاییزی دل‌انگیز، حدود ساعت هشت و سی دقیقه، دو سارق مسلح و نقاب‌دار وارد بانک چیس منهتن در خیابان هفتم، خیابان کارول در بروکلین شده و باعث به صدا درآمد آژیر خطر شدند. تنها دو کارمند خانم و یک گارد امنیتی آقا در داخل بانک بودند. دزدان به جمجمه مرد شصت ساله غیر مسلح که محافظ امنیتی بود، با اسلحه 0.357 شلیک کردند، او را به سرویس بهداشتی مردانه کشاندند و آنجا را قفل کردند. به یکی از کارمندان خانم نیز با همان تپانچه شلیک شد. سپس یکی از دزدان به طرف کارمند دیگر برگشت، اسلحه را در دهان او قرار داد،‌ و ماشه را کشید، گلوله نداشت. سارق گفت: شلیک بعدی واقعی خواهد بود. حالا گاو صندوق را باز کن. سرقت از بانک، به همراه گروگان‌گیری. این دو مورد همیشه در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد، اما حدود بیست سال از زمان یکی از این نوع محاصره‌ها در نیویورک – که شهری است که بیشترین شغل مذاکره گروگان‌گیران را نسبت به هر حوزه قضایی دیگر کشور داراست ـ گذشته بود. و این اتفاق اولین تجربه پرتنش و جسورانه من بود. حدود یک و نیم سال بود که در حال آموزش مذاکرات گروگان بودم، اما تا آن لحظه فرصتی برای استفاده از مهارت‌های جدیدم پیدا نکرده بودم. سال 1993 برای من، سال بسیار شلوغ و باورنکردنی‌ای بود. من در گروه ضربت مشترک تروریسم FBI کار می‌کردم، یکی از ماموران پرونده تحقیق بودم که بر روی خنثی‌سازی برنامه بمب‌گذاری در تونل‌های هلند و لینکین، سازمان ملل متحد و فدرال پلازا 26 که مرکز FBI در شهر نیویورک بود کار می‌کردم.»

«تکنیک آینه‌ای، که ایزوپرکسیم هم نامیده می‌شود، در اصل به معنای تقلید است. در واقع یکی از جلوه‌های عصبی رفتاری انسان‌ها (و دیگر حیوانات) می‌باشد که همدیگر را کپی می‌کنیم تا به یکدیگر آرامش بدهیم. این کار را می‌توان از طریق الگوهای گفتاری، زبان بدن، واژگان، سرعت، و تن صدا انجام داد. به طور کلی این رفتار ناخودآگاه است و در هنگام وقوع، به ندرت از وجود آن باخبریم، اما نشان دهنده ایجاد پیوند و هماهنگی بین افراد می‌باشد و باعث ایجاد نوعی تفاهم می‌شود که به اعتماد منجر می‌شود. این امر پدیده‌ای است (و در حال حاضر تکنیکی است) که از اصل بیولوژیکی بسیار اساسی اما عمیقی تبعیت می‌کند: ما از چیزهای متفاوت می‌ترسیم و به سمت چیزهای مشابه کشیده می‌شویم. همانطور که از قدیم گفته‌اند، کبوتر با کبوتر، باز با باز. پس تکنیک آینه‌ای در صورتی که به طور آگاهانه تمرین شود، هنر القای چیزهای مشابه است. عبارت «به من اعتماد کن»، این را به ناخودآگاه فرد مقابل منعکس می‌کند که «من و تو مشابهیم.» هنگامی که با پویایی به هارمونی و هماهنگی برسید، این هماهنگی را در همه جا مشاهده خواهید کرد: زوج‌هایی که در حال راه رفتن در خیابان هستند و قدم‌هایشان را در هماهنگی کامل برمی‌دارند؛ دوستانی که در حال گفتگو در پارک هستند، هر دو سرهایشان را به علامت تایید با هم تکان می‌دهند یا به طور همزمان پاهایشان را روی هم می‌اندازند. در یک کلام این افراد به هم متصل شده‌اند.»

تحلیلی بر کتابِ هرگز سازش نکنید‌:

زندگی مجموعه‌ای از مذاکرات است و چه بهتر که برای این مذاکرات آماده باشید. چه بخواهید ماشین بخرید یا خانه، یا جایی مشغول به کار شوید یا حتی با شریک زندگی خود به توافق برسید، تمام این‌ها نوعی مذاکره است. کتاب هرگز سازش نکنید با رساندن هوش هیجانی و شهودی شما به سطحی بالاتر، کاری می‌کند تا بحث‌ها را بدون سازش به نفع خودتان به پیش ببرید. کریس واس در سال 2016 کتاب هرگز سازش نکنید را با همکاری تاهل راز نوشت. در این کتاب واس که مذاکره کنندۀ سابق بین‌المللی عملیات گروگان‌گیری اف‌بی‌آی بود رویکردی جدید و آزمایش شده برای میدان مذاکرات پرمخاطره ارائه می‌دهد که می‌توانید از این رویکرد در هر کجا - چه در خانه و چه در اتاق هیئت مدیره - بهره‌مند شوید و در واقع اصول درست مذاکره را یاد بگیرید.

در کتابِ هرگز سازش نکنید چه می‌خوانید؟

اف‌بی‌آی هزاران کارمند دارد اما در موارد آدم‌ربایی بین‌المللی فقط یک مذاکره کنندۀ اصلی داشت و آن هم کریس واس بود. کریس واس بیش از پانزده سال در اف‌بی‌آی کار می‌کرد و برای آزاد کردن گروگان‌ها از دست گروگان‌گیرها به نقاط مختلف دنیا سفر کرده است. کریس واس در کتاب هرگز سازش نکنید با تعریف داستان زندگی خودش و ملاقات‌هایی که با افراد تحصیل‌کرده مثل اساتید حقوق دانشگاه هاروارد، مدیر پروژه تحقیقاتی مذاکرۀ هاروارد و متخصص مذاکرات بین‌المللی، درگیری‌های مسلحانه و مبارزه با تروریسم داشته است به شما نشان می‌دهد که چطور در حیاتی‌ترین و مشکل‌ترین لحظه‌های زندگی خونسردی‌تان را حفظ کنید و به‌جایش به مذاکره بپردازید. کریس واس حین ملاقات با این اساتید متوجه شد که تکنیک‌هایشان بسیار کاربردی است و در واقع همه جا مؤثر واقع می‌شود. رویکردهای مذاکره‌ای کریس واس و همکارانش، کلیدهای تعاملات سودبخش انسانی در تمامی حوزه‌ها، تعاملات و رابطه‌ها است و کتاب هرگز سازش نکنید در مورد نحوۀ مؤثر واقع شدن آن‌هاست.کریس واس در فصل اول کتاب هرگز سازش نکنید به شما تکنیک‌های قدیمی را یاد می‌دهد تا بدانید چطور در هنگام مذاکره خونسردی خودتان را حفظ کنید. فصل دوم کتاب به حواس‌پرتی اختصاص دارد. این‌که چطور حواس خود را در هر حالتی جمع کنید. در واقع هنر مذاکره در حفظ خونسردی، حواس جمع و گفتن کلمات بسیار مهم خلاصه می‌شود.

فهرست مطالب کتابِ هرگز سازش نکنید:

فصل ۱: قوانین جدید
فصل ۲: آینه باشید
فصل ۳: فقط دردشان را احساس نکنید، بلکه به آن برچسب بزنید
فصل ۴: مراقب «بله» گفتن باشید، در «نه» گفتن استاد شوید
فصل ۵: شرایط لازم برای دو کلمه‌ی متحول‌کننده‌ی مذاکرات را بوجود آورید
فصل ۶: واقعیت آنها را دستکاری کنید
فصل ۷: توهم کنترل ایجاد کنید
فصل ۸: اجرای توافق را تضمین کنید
فصل ۹: حسابی چانه بزنید
فصل ۱۰: قوی سیاه را پیدا کنید

اگر از خواندن کتابِ هرگز سازش نکنید لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب شنا با کوسه‌ها (بدون آن‌که زنده بلعیده شوید) اثر هاروی مک‌کی نویسنده و تاجر آمریکایی است. او در این کتاب برجسته از بازاریابی، معامله، مذاکره، ایجاد انگیزه و مدیریت صحبت کرده است و با 57 درس در این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور معامله کنید، چه زمانی لبخند بزنید، چه زمانی نه بگویید و چطور در کسب‌وکار و تجارت به موفقیت برسید.

• کتاب قدرت بیان اثر برایان تریسی نویسندهٔ کتاب‌های انگیزشی کانادایی است. او در این کتاب به شما درست صحبت‌کردن، احترام و تأثیر عزت‌نفس بالا در قدرت بیان را توضیح می‌دهد. او معتقد است هر چه بهتر و متقاعدکننده‌تر صحبت کنید، خودتان را بیشتر دوست خواهید داشت و تصویر شخصی ایده‌آل‌تری از خودتان خواهید ساخت.

• کتاب کار عمیق اثر کارل نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در این کتاب که ترکیبی از انتقاد فرهنگی و توصیه‌های عملی است، به شما یاد می‌دهد که چطور می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را کم کنید و به کار عمیق بپردازید. او در این کتاب به تفاوت دو مفهوم کار عمیق و کار سطحی پرداخته و توضیح می‌دهد که کار عمیق چقدر بر روی زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد.

دربارۀ کریس واس: تاجر و نویسندهٔ آمریکایی

کتاب هرگز سازش نکنید

کریستوفر واس تاجر، نویسنده و مدرس آمریکایی است. کریس واس در سال 1957 متولد شد. او سابقاً مذاکره کنندۀ اف‌بی‌ای در موارد گروگان‌گیری بود و اکنون مدیر عامل شرکت Black Swan و استادیار دانشگاه حقوق هاروارد است. واس مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه ایالتی آیووا و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ مدیریت دولتی از دانشگاه دولتی جان اف کندی دریافت کرد. واس از سال 1986 تا 2000 عضو گروه ویژۀ ضد تروریستی شهر نیویورک بود. او یکی از 500 مأمور ناظر بر بمب‌گذاری مرکز تجارت جهانی در سال 1993 بود.  همچنین در پروندۀ تحقیقات انفجار پرواز 800 نیز شرکت داشت. پس از کار بر روی حدود 150 پرونده بازنشسته و مدیرعامل شرکت Black Swan شد. در این شرکت هم مشاور و هم مربی مشاغل بود و هم در زمینۀ مهارت‌های مذاکره به دیگران کمک می‌کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • امیرسعید صادقی کمجانی
    • پاسخ به نظر

    کتاب بی‌نظیری بود. به شخصه در چند مذاکره از آموزه‌هاش استفاده کردم و به طرز چشم‌گیری به نتیجه‌ای که می‌خواستم رسیدم. من که تمام نکاتش رو نوشتم. غلط‌های ویرایشی داره و امیدوارم در چاپ‌های بعدی برطرف بشه.

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • پاسخ به نظر

    یک کتاب به شدت کاربردی و جذاب. با خوندن این کتاب، یاد میگیرم که در مکالمات خودمون، چطور بدون اینکه اطلاعات مهم رو فاش کنیم، اطلاعات بیشتری به دست بیاریم. و این خیلی جالبه.

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • 0

    فقط 7 درصد پیغام ها به وسیله‌ی واژه ها منتقل میشوند، 38 درصد از طریق لحن صدا منتقل میشوند 55 درصد به وسیله‌ی زبان بدن و حالات چهره انتقال می یابند. این یعنی قانون 55-38-7 .

عیدی