در فضیلت گربه بودن

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1575

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در فضیلت گربه بودن

انتشارات فروزش منتشر کرد:
گربه ها در کنار سگ ها، بهترین دوستان بشر محسوب می شوند. با این تفاوت که سگ ها آنچه می خواهیم را انجام می دهند ولی گربه ها آنچه می خواهند را انجام می دهند. در واقع گربه سانان هرگز تحت سلطه بشردر نیامدند و همین ویژگی است که آنها را بی نظیر و بی همتا می سازد. وقتی مطالعه می شود که چگونه این موجودات طی ده ها سال به گونه ای که خواسته اند زندگی کرده اند، کنجکاو می شویم و بدین سان صفات منحصر بردگان آشکار می شود. این کتاب به گوشه ای از چگونگی عملکرد گربه ها پرداخته و گونه ای از سبک زندگی را معرفی کرده که از این موجودات دوست داشتنی الهام گرفته است. اگر باهوش باشیم می توانیم از گربه ها، آزادی، کاریزما، اعتماد بنفس، پذیرش بی قید و شرط خود، خودباوری، سازگاری و ... را فرا بگیریم. این کتاب اشاره ناصری دارد به چیزهای زیادی که می توان از گربه ها آموخت.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

در فضیلت گربه بودن 

کتاب در فضیلت گربه بودن

به نظر شما آیا گربه‌ها نگران بازنشستگی‌شان هستند؟ آیا گربه‌ها کارهایی را انجام می‌دهند که نمی‌خواهند؟ آیا گربه‌ها موقع لیس‌زدن پنجه‌هایشان و لم ‎دادن کنار پنجره و به بیرون نگاه‌کردن عجله به خرج می‌دهند؟ مسلماً نه. گربه‌ها همیشه ما را مجذوب خود کرده‌اند. اگر از گربه‌ها نترسید و خیلی روی حرکت‌ها و کارهایشان عمیق شوید احتمالاً به مسائلی پی خواهید بُرد که حسابی متعجب‌تان خواهد کرد. قدرت درونی‌ گربه‌ها، سبک رفتاری‌شان، ویژگی‌ها، عادات، صفات و حتی شیطنت‌های منحصربه‌فردشان و به طور کلی توانمندی‌هایشان باعث شده تا زندگی‌ای به دور از استرس و دغدغه داشته باشند. ظاهراً گربه‌ها همیشه حالشان خوب است و اوضاع‌شان هم روبه‌راه است. شاید بد نباشد شروع کنیم و از گربه‌ها یاد بگیریم. کتاب در فضیلت گربه بودن با عنوان اصلی How to Think Like a Cat را استفن گارنیه نویسندۀ فرانسوی، در سال 2017 منتشر کرد. این کتاب در ژانر طنز نوشته شده و یک کتاب خودیاری محسوب می‌شود.

معرفی کتاب در فضیلت گربه بودن اثر استفن گارنیه 

کتاب در فضیلت گربه بودن اثر استفن گارنیه با ترجمۀ عباس خوش خبر کتابی به زبان طنز دربارۀ زندگی و منش گربه‌هاست. آرام، آزاد، کاریزماتیک، عاقل، ظریف، با اعتماد‌به‌نفس، این‌ها تنها بخشی از صفت‌های گربه‌هاست. گربه‌ها حیوانات خانگی محبوب مردم هستند که از ویژگی‌هایی برخوردارند که ما انسان‌ها یک عمر آرزویشان را داریم. با وجود این صفت‌ها و ویژگی‌ها اصلا جای تعجب نیست که همه بخواهند شبیه یک گربه‌ باشند. 

استفن گارنیه، نویسندۀ پرفروش فرانسوی چهارده سال بود که با گربه‌اش زندگی می‌کرد. این گربه همراه واقعی زندگی او است. بنابراین استفن پس از سال‌ها مشاهدۀ زندگی گربۀ خود به نام زیگی، به این نتیجه رسید که اگر بتواند بیشتر شبیه زیگی زندگی کند بسیار خوشحال‌تر خواهد بود. او از نزدیک و دقیق‌تر به مطالعۀ رفتارها و عادت‌های زیگی پرداخت و مطمئن شد که گربه‌ها je ne sais quoi دارند! این جملۀ فرانسوی اشاره به ویژگی‌هایی می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را به راحتی توضیح داد. در نهایت استفن گارنیه تصمیم گرفت تا خرد ذاتی زیگی را در کتاب فضیلت گربه بودن با جهان به اشتراک بگذارد.

خلاصه کتاب

چه در محل کار، چه در خانه و چه در زندگی اجتماعی، گربۀ شما می‌تواند به شما یاد بدهد که چطور استرس‌تان را مدیریت کنید، استقلال خود را پرورش دهید و زندگی را مطابق با شرایطی که دوست دارید پیش ببرید. خیلی عجیب است، نه؟ اما استفن گارنیه با نکات طنز و در عین حال الهام‌بخش کتاب در فضیلت گربه بودن برایتان اسرار زندگی گربه‌اش زیگی را تعریف می‌کند و حتی آزمونی در کتاب گنجانده که تخمین بزنید چقدر مثل یک گربه فکر می‌کنید. 

بعضی روزها حوصلۀ رفتن به محل کار، تماشای اخبار یا تحمل وقایع فاجعه‌آمیز را ندارید و حتی به آينده‌تان نیز اهمیتی نمی‌دهید. شما دوست ندارید در مورد آخرین اصلاحات دولت بشنوید که در نهایت باعث می‌شود زیر لب چند ناسزا به زمین و زمان بدهید. در چنین روزهایی اصلاً نگران مسیر شغلی‌تان نیستید یا اصلا برایتان مهم نیست که بدانید آیا تا زمان بازنشستگی حقوق کافی خواهید داشت یا خیر. دلتان نمی‌خواهد دائماً گرفتار مشکلات شخصی خودتان شوید که البته به نوعی به مشکلات خانواده و دوستان‌تان ربط دارند و نمی‌خواهید نگران رژیم غذایی‌تان باشید یا هر بار که حمام می‌روید به‌خاطر تخریب کرۀ زمین و هدر دادن آب احساس گناه کنید. دوست دارید مغزتان را برای چند ساعت از برق بکشید و فقط برای یک روز، برای یک لحظه نفس بکشید.

نویسنده وقتی به این مسائل فکر می‌کرد نگاهی به اطراف انداخت و گربه‌اش زیگی را دید که بی‌صدا وارد اتاقش شد. زیگی به گارنیه خیره شد، پلک زد و بعد روی میز کارش پرید و روی صفحه کلیدش دراز کشید. انگار زیگی از یک طرف دوست دارد که استفن بنویسد اما از طرف دیگر تمام تلاشش را می‌کند تا مانع نوشتن او شود. استفن فهمید که تا آن لحظه متوجه معنای این حرکت گربه‌اش نشده بود. او فکر می‌کرد که زیگی فقط می‌خواهد با او بازی کند اما شاید زیگی در تمام این سال‌ها سعی داشته چیزی ساده‌تر بگوید: «هی، نمی‌خوای این ابزار مسخره‌ات رو کنار بذاری؟ امروز به قدر کافی کار نکردی؟»

استفن دست از کار کشید. همین‌طور که زیگی بینی‌اش را به گردن استفن می‌مالید او متوجه شد که امروز برایش مهم نیست که قبض‌ها را پرداخت کند یا نه، اصلاً برایش مهم نیست که بازار سهام سقوط کند یا نه؟ مگر زیگی به این چیزها اهمیت می‌داد؟ شاید این همان رازی باشد که گربه‌ها سال‌هاست می‌خواهند با ما به اشتراک بگذارند. شاید گربه‌ها می‌خواهند به ما یاد بدهند که چگونه رها باشیم، روی موارد ضروری تمرکز کنیم، به سلامتی‌مان خیلی بیشتر اهمیت دهیم و مثل او فکر کنیم! پس شروع کن و مثل گربه‌ات زندگی کن!

درباره نویسنده کتاب در فضیلت گربه بودن

در فضیلت گربه بودن

استفن گارنیه نویسندۀ رمان‌ها، مقالات، داستان‌های خبری و طنز است. او یک توسعه دهندۀ مفهومی، وقایع‌نویس و ترانه‌سرا نیز هست. او در طول زندگی‌اش در زمینه‌های مختلفی مشغول به کار بوده است. از این شغل‌ها می‌توان به نجاری، توسعه‌دهندۀ وب‌سایت، فروشندۀ اتومبیل، بازاریاب، مدیر هتل، حسابدار، پستچی، وبلاگ‌نویس و رئیس شرکت طراحی لوگو اشاره کرد. او هم اکنون در لیون فرانسه زندگی می‌کند.

درباره مترجم کتاب در فضیلت گربه بودن

عباس خوش خبر مترجم کتاب در فضیلت گربه بودن در سال 1341 به دنیا آمد. او نویسنده و روان‌شناس است و از آثار ترجمه شده‌اش می‌توان به «ازدواج به سبک ایرانی» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب در فضیلت گربه بودن از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.4 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب در فضیلت گربه بودن

خوانایی کتاب و روان بودن 
در فضیلت گربه بودن کتابی طنز، روشنگر و راهنمایی الهام‌بخش است. در این کتاب نویسنده به شما هنر ظریف زندگی مانند گربه را می‌آموزد. 

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب در فضیلت گربه بودنِ انتشارات فروزش را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی