سینمای دارن ارنوفسکی

(0)
نویسنده:

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
248

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سینمای دارن ارنوفسکی

انتشارات نقد فرهنگ منتشر کرد:
این کتاب حاصل پژوهشی است که به بررسی آثار دارن آرنوفسکی، کارگردان مهم سینمای معاصر در سبک پست‌مدرن و سورئال پرداخته است. او با ساخت هفت فیلم مهم توانسته است اثری بزرگ و شگرف بر عالم سینما بگذارد.
در این پژوهش، دو فیلم معناگرای این کارگردان، یعنی «مرثیه ای بر یک رویا» و «قوی سیاه» از نظر شخصیت‌پردازی تحلیل شده‌اند و به چگونگی پرداخت روانکاوانه شخصیت‌ها در قصه ی فیلم‌ها، بازی گرفتن از بازیگران و همچنین پیوند افکار شخصی کارگردان با مسیر فیلم‌سازی او پرداخته شده است. یافته های این پژوهش نشان می‌دهد این کارگردان در تصویر کردن زوایای فکری مَد نظر خود تبحر و تسلط کامل دارد. شخصیت‌های تمامی فیلم‌های آرنوفسکی با بحران طرف‌اند، بدین صورت که کارگردان آنها را با دغدغه‌های درونی و بیرونی و گسل‌های شخصیتی تصویر می‌کند. به عبارتی بهتر، شخصیت‌ها همواره با جنگی درونی با خودشان روبرو هستند.
آرنوفسکی با جنبه‌های مختلفی از این جنگ، از جمله زوال، پوچی، تنهایی، عشق واعتیاد، و همچنین بر فلسفه و روانشناسی احاطه جامع دارد و می‌تواند در قالب ها و بسترهای گوناگون، حرف و اندیشه‌اش را به وضوح ارائه کند و سینمای شخصی خود را بیافریند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی