خانه درختی 143 طبقه

(0)

2,600,000ریال

2,340,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
652

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خانه درختی 143 طبقه

انتشارات آرشیو روز منتشر کرد:
خانه درختی داستان خانه ای است که ساکنانش دو دوست هستند به نام های اندی و تری که هر از چند گاهی تصمیم می گیرند 13 طبقه به خانه یشان اضافه کنند.
اندی و تری یک دوست جدید پیدا کردند. یک مترسک مهربان وسط باغ سیب! در خانه ی جدید آن ها وارد قبرستان ارواح می شوند و حتی با روح هایی که دوست شدند، به تفریح می روند و ترقه بازی و نورافشانی می کنند. و با یک موجود عجیب آشنا می شوند؛ موجودی که همه چیز دان است و معنی تمام کلمات دنیا را می داند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب خانه‌‌ درختی 143 طبقه نوشته اندی گریفیتس

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب خانه‌ی درختی 143 طبقه از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که مجموعۀ خانۀ درختی 143 طبقه از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ یابا برای برترین کتاب سال 2022
• برندۀ جایزۀ KROC برای بهترین کتاب داستانی کودکان و بزرگسالان در سال 2022

معرفی کتاب خانه‌‌درختی 143 طبقه:

خانه‌‌ درختی 143 طبقه با عنوان «اردوی شاد و چکمه‌‌های خیس» یازدهمین جلد از مجموعۀ مصور خانه درختی، اثر اندی گریفیتس نویسندۀ کتاب کودکان استرالیایی است که با تصویرگر تری دنتون دنیای ادبیات کودک را به تسخیر خود درآورده است.  مجموعه رمان‌های خانه درختی حکایت‌هایی است از زندگی دو پسر عجیب، جالب و خنده‌دار به نام‌های اندی و تری، هم‌اسم نویسنده و تصویرگر کتاب، که بالای یک درخت زندگی می‌کنند. داستان با نمایش یک خانه‌درختی سیزده طبقه شروع می‌شود و در هر جلد خواننده‌ها شاهد هستند که به تعداد طبقات افزوده می‌شود، تا اینکه در جلد حاضر با خانه‌درختی ۱۴۳ طبقه روبرو می‌شویم.

اولین جلد از مجموعۀ خانه‌ درختی با عنوان خانۀ درختی سیزده طبقه سال 2011 منتشر شد و یازدهمین جلد آن با عنوان «خانۀ درختی 143 طبقه» در سال 2021 منتشر شده است.

واکنش‌های جهانی به کتاب خانه‌ی درختی 143 طبقه:

«نویسنده و تصویرگر توانسته‌اند در مجموعه داستان‌های خانه‌درختی تعادل درستی بین متن، تصویر و داستان برقرار کنند. به نظر می‌رسد این کتاب‌ها بسیار ایده‌آل طراحی شده‌اند تا خواننده بتواند با شخصیت‌های این مجموعه ماجراجویی کند.» -نیویورک تایمز

«این کتاب برای طرفداران جف کینی و تام گیتس جذاب خواهد بود... این مجموعه طنز و شگفت‌انگیز است و خوانندگان آن را با لذت فراوان خواهند خواند.» - بوک‌لیست

«هر بار که سیزده طبقه به این خانه درختی افزوده می‌شود لذت خواندن آن نیز چند برابر می‌شود. نقاشی‌های کتاب شما را هیجان‌زده می‌کند و دوست دارید بدانید سرانجام اندی و تری این خانه را به کجا می‌رسانند و آیا می‌توانند از پس تمام طبقات این مجموعه بر بیایند؟» - پابلیشرز ویکلی

کتاب خانه‌ درختی 143 طبقه مناسب چه کسانی است؟

خانۀ درختی 143 طبقه از سری ماجراهای خنده‌دار و طنز دو پسر به نام‌های اندی و تری است. این کتاب با مجموعه تصاویرش کودکان و نوجوانان را هیجان‌زده می‌کند و حتی بزرگسالان نیز از خواندن این مجموعه لذت خواهند برد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر جلدهای قبلی این مجموعه را نخوانده‌اید، حتماً آن‌ها را بخوانید. هر چند که در هر جلد از این مجموعه داستان‌ها مستقلاَ پیش می‌روند و برای سردرآوردن و لذت بردن لازم نیست کتاب‌ها را به ترتیب بخوانید.

خلاصۀ داستان خانه‌ درختی 143 طبقه‌:

وقتی اندی  از درخت و ماجراهایش حرف می‌زند، منظورش یک خانه درختی است و وقتی می‌گوید خانه درختی منظورش یک خانۀ درختی قدیمی نیست بلکه او از یک خانه درختی 143 طبقه صحبت می‌‌کند که ابتدا ۱۳ طبقه بود و به‌مرور طبقات دیگری نیز به آن افزوده شد تا در جلد یازدهم به 143 طبقه می‌رسد. این اندی و تری بودند که هر بار ۱۳ طبقه به خانه درختی افزودند و خانۀ درختی را تبدیل به 143 طبقه کردند. اما جدای از طبقه‌ها این خانه پر از امکاناتی است که مخترع همه‌شان هم خود اندی و تری هستند. از دستگاهی که می‌تواند به دهانت مارشمالو شلیک کند بگیر تا حیوانات عجیبی که جایی شبیه‌شان را نمی‌بینید، مثلا وقتی اندی و تری گربه دوستشان را رنگ زرد قناری می‌کنند سروکله حیوان جدیدی به اسم گربه‌ناری پیدا می‌شود. اما در اینجا عجایب تمامی ندارند، اندی و تری یک قبرستان ارواح دارند که حتی وسط روز هم مثل نیمه‌شب ترسناک است. یک استخر پر از کوسه‌های درنده دارند، یک آبشار از شکلات مایع و کلی حیوانات عجیب و غریب از فیل بوکسور تا میمون سخنگو و خرگوش‌های باهوش اینجا برای خودشان می‌پلکند. 

 در جلد ۱۴۳ سروکله یک دشت وسیع برای اردو و چادر زدن هم پیدا می‌شود، فضایی وسیع که می‌شود در آن چادری بر پا کنید و به راحتی در تعطیلات در آن  استراحت کنید. بنابراین زمانی که تری می‌بیند اندی اخیراً دچار کمی استرس شده است پیشنهاد می‌کند که برای استراحت به سراغ زمین اردوی جدیدشان بروند. اما معلوم می‌شود این زمین آن‌طور که برنامه ریخته بودند چندان جای استراحت نیست. تری فراموش می‌کند چادر و غذا را بسته‌بندی کند و تلاش آن‌ها برای ماهیگیری به فاجعه ختم می‌شود، داستان‌های شبح‌وار کنار آتش نیز زیادی ترسناک هستند و بدتر از همه تمام دوستان آن‌ها که با اندی و تری به اردو آمده‌اند به طرز مرموزی ناپدید می‌شوند. آیا اندی می‌تواند با ترسش از تاریکی مواجه شود و به موقع دوستانش را نجات دهد تا نوشتن کتاب بعدی خود را به پایان برساند؟

اگر از خواندن کتاب خانه درختی 143 طبقه لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

خانه درختی 156 طبقه اثر دیگری از اندی گریفیتس و تری دنتون است. اندی و تری، 13 طبقۀ دیگر به خانه درختی 143 طبقه افزوده‌اند و حالا تصمیم دارند جشنی در این طبقات جدید برگزار کنند. آن‌ها یک آکواریوم عجیب، یک چاه آرزو، طبقۀ چیزهای بدبو و ماشین ساندویچ‌ساز ذهن‌خوان را نیز به این طبقات افزوده‌اند.

دربارۀ اندرو گریفیتس‌: نویسندۀ استرالیایی

خانه درختی ۱۴۳ طبقه

اندرو نوئل گریفیتس در سال 1961 به دنیا آمد. او نویسندۀ کتاب کودکان استرالیایی و نویسندۀ کتاب‌های کمدی است که در مدرسۀ گرامر یارا تحصیل کرده است. او با مجموعه کتاب Just! توجه همه را به خود جلب کرد. از روی این داستان‌ها بعداً یک مجموعۀ تلویزیونی انیمیشنی ساخته شد. مجموعه کتاب‌های خانه‌ درختی‌ نیز تابه‌حال چند بار بر روی صحنۀ تئاتر به اجرا در آمده است. اندرو گریفیتس کار نویسندگی را از سال 1992 شروع کرد. کتاب‌های اندی گریفیتس در بیست سال گذشته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز صدرنشین بوده‌اند. او تا امروز بیش از پنجاه جایزه به انتخاب کودکان استرالیا دریافت کرده است. مجموعۀ خانه درختی محبوب‌ترین کتاب‌های اندی گریفیتس به شمار می‌روند. اندی گریفیتس از طرفداران سوادآموزی و سفیر دولتی بنیاد سوادآموزی بومیان استرالیا است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی