کسب و کار پلتفرم ها

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
416

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کسب و کار پلتفرم ها

انتشارات آریانا قلم منتشر کرد:
پلتفرم‌‌ها یک مدل کسب‌وکار هستند. به‌طور کلی پلتفرم‌ها افراد و سازمان‌ها را برای هدفی مشترک یا به اشتراک‌گذاری منبعی مشترک به یک‌دیگر متصل می‌کنند. مثل علی‌بابا، آمازون، گوگل، یوتیوب و… کارآفرینان پلتفرمی ارائۀ «هر چیزی در قالب خدمات» را امکان‌پذیر کرده‌اند.

امروز برای هرکسی که دنیای کسب‌وکار را دنبال می‌کند، باور عمومی آن است که با ارزش‌ترین شرکت‌ها و اولین شرکت‌هایی که از ارزش تریلیون دلاری فراتر می‌روند، پلتفرم‌ها هستند. برای همین وقتی به ارزش بازار در اواخر سال 2018 نگاه می‌کنیم کسب‌وکارهای پلتفرمی مثل مایکروسافت، اپل، آمازون و آلفابت (هلدینگ مادر گوگل) را در صدر جدول می‌بینیم.

اما سؤال اینجاست که چگونه تنها تعدادی اندک از شرکت‌ها توانسته‌اند چنین تأثیر عظیمی بر زندگی شخصی، حرفه‌ای و اقتصاد جهانی اعمال کنند؟ آنها چگونه توانسته‌اند جریان اطلاعات و همچنین تعداد زیادی کالا و خدمات را کنترل کنند؟ این نهادهای جدید از چه منظری با سایر شرکت‌های قدرتمند تفاوت یا شباهت دارند؟

نویسندگان کتاب «کسب‌وکار پلتفرم‌ها» سعی می‌کنند به سؤالات بالا پاسخ دهند. آنها هم‌چنین توضیح می‌دهند که پلتفرم چیست، انواع پلتفرم کدامند، علت شکست پلتفرم‌ها چیست، آیندۀ کسب‌وکارهای پلتفرمی چگونه است، در ساختن پلتفرم باید به چه نکاتی توجه کرد، مسئولیت صاحبان پلتفرم‌ها در برابر جامعه و کاربران چیست و…

هدف آنها کمک به مدیران و کارآفرینان برای ایجاد کسب‌وکارهای پلتفرمی‌ای است که می‌توانند در برابر آزمون زمان مقاومت کرده و سهم خود را در نبرد با هر دو رقیب دیجیتال و متعارف به‌دست آورند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • امیرسعید صادقی کمجانی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبی بود. راجع به این موضوع که دنیای امروز دنیای پلتفرم‌هاست و در خصوص معضلات، مشکلات، راه‌های درآمدی و سوددهی پلتفرم‌هایی مثل اوبر، آمازون، اپل، مایکروسافت، علی‌بابا و … صحبت می‌کنه و در آخر هم اینکه چه پلتفرم‌هایی می‌تونن معرفی بشن کمی تحلیل می‌کنه.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی