عشق چنین زایل می شود

عشق چنین زایل می شود

(2)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
123

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عشق چنین زایل می شود

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
اغلب داستان‌خوان‌ها و علاقه‌مندان ادبیات جهان، تولستوی را با دو رمان مشهور “جنگ و صلح” و “آنا کارنینا” می‌شناسند. این دو اثر همچنان بی‌نظیر و یگانه‌اند و در زمره برترین‌های جهان قرار دارند.
یکی از مترجمانی که تولستوی را به ایرانیان معرفی کرده سعید نفیسی استاد ادبیات دانشگاه تهران بوده است. او در سال 1324 طی سفری به مسکو از خانه تولستوی بازدید کرد و بعد از بازگشت از سفر شرحی از مشاهدات و توصیفات خود نوشت و منتشر کرد. او سپس هفت داستان از بهترین داستان‌های این نویسنده بزرگ روس را ترجمه کرد و در کنار مقاله خود قرار داد و کتابی را فراهم کردکه اینک با ویرایش سیامک گلشیری – مترجم و داستان‌نویس – در اختیار دوستداران ادبیات قرار گرفته است.
داستان‌های کتاب عبارت‌اند از: نیکلای پالکین، یک روح ساده، شب احیای تزار جوان، عشق چنین زایل می‌شود، کار یک‌روزه بازیل کشیش، مشمول ها، دعای سه پیرمرد.
حدود 30 صفحه از کتاب به شناخت‌نامه کاملی از لئو نیکلایویچ تولستوی اختصاص یافته است که زندگی، آثار ادبی، اندیشه‌ها، مقام فلسفی، مقام اجتماعی،جنبه‌های ادبی، ترجمه‌های آثار تولستوی، شرح دیدار خانه تولستوی و نکاتی درباره دو رمان جنگ و صلح و آنا کارنینا را در خود دارد.
زندگی ادبی تولستوی از سال 1855 آغاز می شود و شهرت جهانگیر وی نیز از همان زمان است. او خیلی زود در زمره بزرگانی چون تورگنیف و گونجارف قرار گرفت. با این حال تمام اوقات او صرف ادبیات نمی شد و بیشتر به کارهای اجتماعی و مطالعه در احوال روستاییان مشغول بود. عمده مضمون داستان‌های او را همین توجه به احوال روستاییان و وضعیت اجتماعی روس‌ها در زمان حکومت تزارها تشکیل می‌دهد. آشنایی با داستان‌های کوتاه تولستوی می‌تواند برای مخاطبانی که صرفا او را با رمان‌های سترگ و پرحجم می‌شناسند جالب و خواندنی باشد
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی