بخوان برای زندگی

بخوان برای زندگی

(3)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
309

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بخوان برای زندگی

انتشارات نسل نواندیش منتشر کرد:
در دنیایی كه فقط افراد اندكی كتاب می‌خوانند؛ حجم انبوه دانش اندوه دانش اندوخته در كتاب‌ها یا از بین می‌رد و یا تنها در اختیار آن تعداد اندك باقی می‌ماند. آیا این است آینده‌ای كه ما انتظار داریم؟
از اوایل قرن بیستم تا اواسط آن، چندین كتاب مشهور و پر فروش، آینده‌ی بدون كتاب را پیش‌بینی كرده بودند. یكی از محبوب‌ترین این كتاب‌ها كه هنوز هم خوانندگان زیادی دارد؛ رمان «451 درجه فارنهایت» ری برادبری بود. هنگامی كه این اثر هنری ماندگار برای اولین بار در سال 1953 به چاپ رسید؛ انعكاس این پیام كه روزی همه‌ی كتابها ممنوع خواهند شد؛ كاملا تكان دهنده بود. شخصیت اصلی داستان یك آتش نشان است؛ اما نه از آن نوع آتش نشان‌هایی كه ما را از آتش سوزی نجات می‌دهند. آتش نشان داستان برادبری كتابها را می‌سوزاند. گای مونتاك، قهرمان داستان در جایی از رئیس خود بیتی می‌پرسد، چرا این كار را شروع كرده‌اند؟ چرا باید كتاب‌ها را بسوزانند؟ در واقع، كاری كه مدتها بسادگی آن را انجام می‌داد؛ شروع به آزار او كرده بود.
در آینده‌ی فرضی برادبری كتاب‌ها به حكم دولت غدغن می‌شوند. قطعا می‌دانید پیش از این نیز در برخی گوشه‌های تاریك تاریخ این اتفاق افتاده است و حكومت‌های سركوبگر كتاب‌ها را غدغن كرده و به آتش كشیده‌اند. رمان «دنیای با شهامت» آووس‌هاكسلی نیز كه اولین بار در سال 1932 به چاپ رسید، دنیایی بدون كتاب را به تصویر می‌كشد و احتمالا تصویر او به آنچه عناوین روزنامه‌های امروز خبر از آن می‌دهند؛ نزدیك تر است.‌هاكسلی دنیای بدون كتاب را تنها به همان علت ساده كه مردم دیگر به كتاب و یادگیری بهایی نمی‌دهند؛ حكایت می‌كند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی