30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
داستان کوتاه خارجی
تعطیلات پایان هفته در گواتمالا
تعطیلات پایان هفته در گواتمالا

تعطیلات پایان هفته در گواتمالا

(1)
نشر:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
329

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تعطیلات پایان هفته در گواتمالا

انتشارات توس منتشر کرد:

این کتاب مجموعه نماهای رنگارنگی است از نمایشنامه‌ای غم‌انگیز انقلابی فاشیستی که با پشتیبانی امریکا و پیش از همه برای حفظ منافع خصوصی امریکا، رژیم دموکراتیکی را سرنگون می‌کند که از چند سال پیش برای کشاورزان گواتمالائی فراوانی و نعمت به همراه داشته است.
آن که می‌خواهد سگش را بکشد، او را به بیماری هاری متهم می‌کند. آن کس هم که می‌خواهد علیه اصلاحات عادلانه مبارزه کند، آن را به کمونیسم متهم می‌کند. میان دهقانان زمین‌هایی کاشته نشده را تقسیم کرده‌اند، اما دهقانان هم زمینها را از دست دادند و هم زندگی را. مشتی مردم مرتجع، گروهی مزدور، هواپیمایی تغییر شکل داده، به کشوری بلادفاع حمله می‌کنند. گروهبان مست امریکایی به جستجوی سلاحهائی می‌رود که با چتر نجات از آسمان به زمین افکنده می‌شود، پس همه آنها را در جاده کار می‌گذارد، اجسادی اردوگاه خود را عوض می‌کنند و به کار تبلیغات می‌آیند. بمب‌هایی از آسمان فرود می‌آیند و انهدام و ویرانی به بار می‌آورند برای مخالفت و انتقام. راهنمای سیاحان که ماشین گروهی جهانگرد امریکائی را با مسافران به پرتگاه می‌اندازد.
کتاب مجموعه‌ای است تأثرآور و برانگیزنده خیال، خشن و ملایم که در آن هنر بزرگ میگل انخل آستوریاس یک بار دیگر در زیر نماهای بسیار رنگین خلق و خوی مردم گواتمالا را پیش چشم قرار می‌دهد. کتابی که همچون آتش سرخ می‌سوزاند و همه بیدادگری‌های جامعه‌ای ریاکار را در برابر تمدن اجدادی و بدوی قرار می‌دهد.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی