ساحره

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
343

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ساحره

انتشارات نشر نو منتشر کرد:
گئورگ دراگُمان نویسنده و مترجم رومانیایی-مجارستانی در پانزده‌سالگی مجبور می‌شود به همراه خانواده‌اش رومانی را ترک کند و به مجارستان پناهنده شود. او فروپاشی رژیم دیکتاتوری را در نوجوانی خود به چشم دیده است و در رمان‌هایش، شاه سفید و ساحره، می‌کوشد آن روزگار را به‌نحوی بدیع به تصویر بکشد. ساحره روایت رومانیِ پس از چائوشسکو است، گرچه به‌صورت مستقیم حرفی از دیکتاتور به میان نمی‌آید. راویِ ساحره دخترکی سیزده‌ساله است به نام «اِما» که با روایت روزمرّگی‌هایش در کنار مادربزرگی که تازه به وجود او پی برده، قصهٔ رومانیِ سال‌های 1990 را نقل می‌کند و شبه‌دموکراسی‌ای را که پس از کمونیسم و وحشتِ نازیسم شکل گرفته است. دراگُمان در مصاحبه‌ای که با گابور اوربان داشته و در این وب‌سایت (https://litteraturehongroise.fr/) منتشر شده، به تحلیل ساحره پرداخته است.
لازم به ذکر است که ساحره اولین رمان گئورگ دراگُمان است که به فارسی درمی‌آید و شاه سفید او نیز به‌زودی در نشر نو چاپ می‌شود.

■ نوشته‌های من برگرفته از دیدگاه‌های من است و، در حین کار، خیلی زود متوجه شدم که نمی‌توانم یک رمان تاریخی به‌معنای متداول کلمه بنویسم، زیرا بیش از آنکه به شرح وقایع گذشته علاقه داشته باشم، می‌خواستم تا حد ممکن اثر عاطفی آن دوران را وفادارانه بازسازی کنم. پُر واضح است که هر تحقیق تاریخی قادر است حقایق را روشن کند (البته این پژوهش‌ها مسئلهٔ بازسازی رویدادهای تاریخی را هم پیش می‌کشند). به‌این‌ترتیب خوانده به‌اصطلاح در جلد شخصیت‌ها فرو می‌رود، با آنها نفس می‌کشد و حال و هوای زمانه را با تمام وجود احساس می‌کند. گرچه داستان رویدادی واقعی‌ را توصیف نمی‌کند، تصویری بسیار دقیق از آن روزگار ارائه می‌دهد، و بسیاری از هم‌سن‌وسال‌های من که در نقاط مختلف جهان زندگی می‌کنند برایم نوشته‌اند که به‌لطف کتاب‌های من توانسته‌اند به سرنوشت نزدیکانشان پی ببرند، بی‌آنکه خودشان زمانهٔ دیکتاتور را لمس کرده باشند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی