30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
موفقیت
آمورزه های استفان کاوی

آمورزه های استفان کاوی

(0)
نویسنده:

3,150,000ریال

2,835,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
9

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آمورزه های استفان کاوی

انتشارات پویش مدام منتشر کرد:
آشنایی من با استفان کاوی با خواندن کتاب «هفت عادت انسان‌های مؤثر» آغاز شد – کتابی که بعدها با ۳۰ میلیون نسخه فروش تبدیل به پرمخاطب‌ترین کتاب توسعه فردی و سازمانی شد و به ده‌ها زبان ترجمه شد – و با مطالعه سایر آثار و ایده‌های او این آشنایی ادامه یافت. در بسیاری از مسائل انسانی و سازمانی، ردپایی از ایده‌هایش را برای انسانی مؤثر شدن یافتم و هنگامی که آن‌ها را مطرح کرده و یا دعوت به مطالعه آثارش می‌کردم، گشایشی پدید می‌آمد.

پس از آن تقریباً در تمام رده‌ها و مشاوره‌هایم کتاب‌های او را معرفی می‌کردم و بازخورد مناسبی می‌گرفتم. کاوی پیام‌های مهمی برای منش انسانی دارد. او اثربخشی و عظمت انسان را هدف گرفته است؛ انسانی که از یک جایگاه متعالی به تظاهر و دون پایگی سقوط کرده است، چرا که چرایی و چیستی و معنای زندگی‌اش را از یاد برده است. او عادت‌های کاهنده عظمت و مؤثر بودن انسانی را منشأ ناکارآمدی، افسردگی و زیانکار شدن بشر می‌داند و می‌کوشد تا زندگی فردی، اجتماعی و سازمانی انسان را با ایده‌هایش سر و سامان بخشد.

نمونه‌هایی از ایده‌های بکر کاوی که بسیار مؤثر بوده‌اند، عبارت‌اند از:

از باطن به ظاهر؛ برای دستیابی به عظمت و اثربخشی و یا موفقیت مالی و شغلی و اجتماعی می‌بایست از درون شروع کرد. باطن است که می‌تواند عظمت ایجاد کند؛ باطنی که پارادایم فکری نو شونده، شخصیت مستحکم و درستکار و انگیزه‌ای پایدار دارد.
تغییر پارادایم؛ پارادایم همان عینکی است که به چشم می‌زنیم تا جهان را ببینیم یا معیاری که بر اساس آن هر ایده و تجربه‌ای را که وارد ذهنمان می‌شود، ارزیابی می‌کنیم. بنابراین برای اینکه تغییر واقعی و عمیق در نتایج زندگی و کسب‌وکارمان مشاهده کنیم، می‌بایست پارادایم فکری‌مان را تغییر دهیم. بزرگانی همچون گالیله و اینشتین، پارادایم‌ها را تغییر دادند.
عامل بودن؛ زندگی بین محرک و پاسخ شکل می‌گیرد، اما در این میان عنصری مهم به نام آزادی انتخاب نیز وجود دارد. افراد قربانی و منفعل همواره دیگران و شرایط را مقصر می‌دانند و حق انتخاب و اختیار خود را نادیده می‌گیرند. اما انسان‌های مؤثر یا عامل از حق انتخاب خود استفاده می‌کنند. آن‌ها ذهن خود را باز می‌کنند تا کنترل زندگی خود را علیرغم شرایط بیرونی به دست گیرند. آن‌ها مسئولیت‌پذیر و پاسخگو هستند و این خصلت به آن‌ها آزادی درونی از هرچه رنگ تعلق پذیرد، می‌دهد.
دایره نفوذ و حلقه نگرانی‌ها؛ افراد شادتر و مؤثرتر بیشتر بر آنچه می‌توانند کنترل کنند، تمرکز می‌کنند و به آنچه نمی‌توانند کنترل کنند، کمتر می‌پردازند. به عبارتی آن‌ها فقط بر دایره تأثیر خود تمرکز می‌کنند. البته همچنان موارد دیگری در دایره بزرگ‌تر نگرانی‌های شما وجود خواهد داشت. چنانچه نگرانی با حلقه نفوذ شما همپوشانی ندارد، تنها پاسخ منطقی این است که یا آن را بپذیرید یا برای بزرگ‌تر کردن دایره نفوذ خود (به مرور زمان) تلاش کنید. مشکلی که بسیاری از ما به آن دچاریم، بی‌توجهی به رشد دایره نفوذ و تقلا و نشخوار فکری نگرانی‌هاست.
حساب بانکی عاطفی؛ اعتمادی که به دیگران دارید (و اعتمادی که به شما دارند) مهم‌ترین حساب بانکی شما است. فقدان اعتماد باعث می‌شود روابط شخصی و حرفه‌ای شما خراب شود. منفعت وقتی به دست می‌آید که اعتماد شما به کسی بالا باشد. مالیات زمانی ایجاد می‌شود که اعتماد شما کم باشد یا وجود نداشته باشد. شما می‌توانید با ایجاد سپرده‌های صادقانه و مداوم در رابطه خود با افراد دیگر، به مرور اعتماد ایجاد کنید؛ راه میانبری وجود ندارد.
سینرژی (هم‌افزایی- همکوشی)؛ به بیان ساده، هم‌افزایی به این معنی است که «دو مغز بهتر از یک مغز است». هم‌افزایی عادت به همکاری خلاقانه است. هم‌افزایی بر اثر کار گروهی، داشتن ذهن باز و ماجراجویی جهت یافتن راه‌حل‌های جدید برای مشکلات قدیمی به وجود می‌آید.
و ده‌ها ایده و مفهوم دیگر که خلاصه‌ای از آن‌ها را در این کتاب و مفصلش را در کتاب‌های کامل دکتر کاوی خواهید خواند تا جهانی تازه برای رسیدن به اثربخشی و عظمت به روی شما باز شود.

چرا باید کتاب آموزه های استفان کاوی را بخوانید؟
این کتاب، خلاصه‌ای از ایده‌هایی که دکتر کاوی در آثارش بیان کرده است، را به شما معرفی می‌کند.

۲. بسیاری از نقل‌قول‌ها و داستان‌های پرمعنایی که دکتر استفان کاوی در آثارش به آن‌ها اشاره کرده است، در این کتاب جمع آوری شده‌اند.

۳. مرور و تأمل در اندیشه‌های مطرح شده در این کتاب به اثربخشی فردی، اجتماعی و سازمانی شما کمک می‌کند.

۴. نیاز شما به خواندن مطالب حجیم کتاب‌های اصلی نوشته شده توسط نویسنده کمتر می‌شود و در عین حال، با مفاهیم آن‌ها آشنا می‌شوید.

۵. به جای چند کتاب، یک کتاب می‌خوانید. هرچند توصیه می‌کنیم که اگر فرصت دارید آثار کامل این نویسنده را مطالعه کنید.
فروشاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی